Årsmöte 2022 – Sällskapet i utveckling

Årsmöte den 8 mars 2023.

ROSIGs årsmöte genomfördes på anrika The Royal Bachelors´ Club. Tillsammans med SFRO utspisades en gemensam middag direkt efter de välplanerade och strukturerade årsmöten som båda organisationerna genomförde.

Sällskapets medlemmar fann att verksamheten utvecklas med bland annat ledarskapsutbildning på programmet. Den extrainsatta RO-träffen på Älvsborgs amfibieregemente med över 130 deltagare i samband med Ukrania krisen visar att sällskapet är på tå med hög beredskap. Att sällskapet utvecklas syns även i vår ekonomi med en 50 % omsättningsökning.

Magnus Strand guidade förträffligt sällskapet genom de komparativa fördelar som handel mellan länder utgör, eller rättare sagt utgjorde då nya strukturer sakta börjar ta form. Magnus presentation skapade en intensiv dialog om hur framtiden kommer att gestalta sig. Göteborgs hamn som grundpelare för Sveriges försörjning är dock ett faktum.

Utveckling sker även i de utmärkelser som delades ut. Nytt för i år är C.A Lagerwalls Hedervärda som utdelas för årets/nykomling/comeback/rookie. Utmärkelsen tillföll Daniel Arvidsson. Greta Jodal erhöll sällskapets Lars E Larssons värja för bästa idrottsprestationer.

För värdefulla prestationer inom sällskapet tilldelades Frida Wiklander Bolanders heders värja.